Isnin, 29 Mac 2010

Tingkatkan ilmu dan kemahiran-Sdr. Salman

Bagi mendepani cabaran dan iklim politik yang lebih hebat di masa akan datang setiap anggota pemuda dinasihatkan untuk mempertingkatkan ilmu dan juga pelbagai bidang kemahiran.Ilmu yang dimaksudkan seperti ilmu komunikasi,bahasa dan juga ict.Yang dimaksudkan dengan mahir pula ialah mahir memimpin.Justeru para pemuda diseru supaya mamahirkan diri dan mendalami ilmu kepimpinan.Inilah antara beberapa perkara yang dipertegaskan oleh Sdr. Salman Salleh,Naib Ketua Dppn Perak.

"Ini penting untuk membina jati diri kepemudaan" jelas Salman ketika berucap merasmikan mesyuarat agung Dewan Pemuda Pas Kawasan Lumut pada pagi kelmarin.

Selain itu beliau turut memperingatkan para pemuda bahawa Pakatan Rakyat akan menghadapi cabaran lebih besar pada pilihanraya ke-13 akan datang.Oleh itu beliau menekankan agar setiap jentera pemuda memberi tumpuan yang lebih terhadap gerak kerja dan bidang tugas yang digalas.Walaupun populasi dan suasana semasa pengundi diseluruh negara sebenarnya positif dan berpihak kepada Pakatan,ini tidak bermakna Pakatan boleh mencapai kemenangan dengan mudah.

Dalam hal ini beliau menyarankan agar jentera pemuda memberi tumpuan kepada usaha mendaftar pemilih baru dari kalangan pengundi muda yang sudah cukup umur dari kalangan Cina,India dan juga Melayu.Pemuda khususnya pemuda Lumut mesti bekerjasama membantu Pas kawasan dalam usaha kearah ini.

Untuk tujuan itu,katanya lagi pihak Dppn sedang merancang untuk mengadakan program pendaftaran secara besar-besaran di setiap Dun dan akan dilancarkan dalam masa yang terdekat ini.

Beliau juga turut mengingatkan agar anggota pemuda disetiap peringkat agar memahami misi dan visi parti.Justeru penting katanya bahawa misi dan visi parti itu dirangka selaras dengan apa yang diajar Rasulullah s.a.w demi mencapai keredaan Allah s.wt.

-Nur12-

Tiada ulasan: