Isnin, 27 Julai 2009

Hari Keluarga Pas Kawasan Lumut 09

Antara kekuatan jamaah terletak pada ukhuwwah ahlinya.Itulah yang dijelmakan pada pagi kelmarin apabila hampir 300 orang ahli Pas Kawasan Lumut hadir pada program Hari Keluarga yang diadakan di kawasan perkhelahan yang tidak asing lagi di Lumut iaitu di Teluk Senangin.

Program anjuran Lujnah Penerangan ini telah berjaya menarik kehadiran ibu bapa beserta anak-anak masing-masing yang datang dari seluruh cawangan-cawangan Pas Kawasan Lumut.Walaupun pada paginya hujan turun dengan lebat tetapi ini tidak sedikit pun melunturkan semangat mereka untuk hadir ke program tersebut.

Program telah dirasmikan oleh Yb. Ds. Nizar Jamaluddin.Beliau hadir dengan ditemani isteri dan anak-anak beliau.Ds. Nizar sewaktu berucap merasmikan program ini telah memaklumkan beberapa perkembangan terkini politik negeri Perak termasuk isu 'lilin' yang sedang hangat diperkatakan.Beliau mengambil kesempatan untuk menjelaskan keadaan sebenar yang berlaku.Beliau juga turut menyentuh isu pembubaran Dun Perak.Menurut katanya pembubaran Dun Perak pasti akan berlaku dalam jangka waktu terdekat ini.Justru itu beliau meminta seluruh ahli Pas khususnya di sini supaya bersiap sedia untuk menghadapi segala kemungkinan jika Dun dububarkan dalam masa terdekat ini.Beliau telah menyuntik kata-kata semangat kepada seluruh ahli Pas yang hadir agar menjadikan program hari keluarga ini sebagai persediaan pertama untuk menghadapi pilihanraya negeri Perak.

Semetara itu pihak penganjur program telah menyediakan beberapa acara dan pengisian program yang berbentuk santai untuk meraikan para hadirin.Beberapa acara tersebut seperti memancing, bola sepak dan bola tampar pantai untuk dewasa,mencari benda tersembunyi untuk muslimat dan tak lupa juga beberapa acara untuk peserta kanak-kanak.

Program telah bermula seawal jam 8 pagi dan berakhir pada jam 2.30 petang.

Pihak penganjur juga telah menyediakan sarapan pagi dan makan tengahari yang disediakan secara bergotong-royong oleh semua cawangan Pas di Lumut.

Kesimpulannya cukup meriah sekali.Berikut gambar-gambar yang sempat dirakam untuk tatapan umum.


































-Nur12-

1 ulasan:

cicitHJHASSANu berkata...

syabas!!!!
teruskan dgn aktiviti masyarakat.