Isnin, 22 Jun 2009

Pemuda Sg. Pinang 'belasah' Dppkl







Pada petang kelmarin (21.6.2009) Dppkl sekali lagi berkunjung ke Pulau Pangkor.Kunjungan kali ini bagi memenuhi jemputan perlawatan bolasepak persahabatan 11 sebelah menentang pemuda Cawangan Sg. Pinang.Perlawanan diadakan di padang bola Pan Pasific Resort.

Rombongan Dppkl diketuai sendiri ketua pemudanya saudara Nizamuddin Majidi dan disertai beberapa ajk Dppkl yang lain.Rombongan juga turut disertai pelajar-pelajar Pondok Manabiul Ulum,Bt.10 Lekir yang mana mereka merupakan sebahagian besar pemain-pemain yang mewakili Dppkl.

Manalaka pemuda Sg. Pinang diketuai sendiri ketua cawangannya saudara Awis Husin.

Perlawanan cukup menarik.Kedua-dua pasukan berjaya menunjukkan skil yang tinggi dan gaya permainan yang hebat.Sekali sekala terselit adegan-adegan lucu dikalangan pemain.

Perlawanan berkesudahan dengan kemenangan berpihak kepada pemuda Sg. Pinang 6-Dppkl 2.

Sebenarnya Dppkl bukan lawan sebenar.Lawan sebenar kepada pemuda Sg. Pinang ialah Zambry Mugabe.Pemuda Sg. Pinang mesti melipatkan gandakan usaha untuk membenam Zamry Mugabe dari terus bertapak di Pulau Pangkor.Dengan semangat yang ditunjukkan dalam perlawanan semalam cukup menyakinkan untuk menyahkan Zambry dari bumi Pangkor.Semoha hasrat ini tercapai.

Dengan ini pihak Dppkl ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan buat kedua-dua pasukan yang telah menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi.Dan kepada pihak penganjur juga diucapkan jutaan terima kasih kerana telah berjaya mengadakan acara ini.

Majulah sukan untuk jamaah.Hidup Islam!!

-Nur12-

Tiada ulasan: