Sabtu, 28 Mac 2009

ESOK 29 MAC HARI PENAMAAN CALON

*Disertakan pelan semasa Hari Penamaan Calon Pilihanraya Bukit Gantang (PRK P059) pada 29 Mac 2009. Bagi Penyokong PAS, anda adalah dari kumpulan B.
DPPKL dengan ini memperingatkan kepada semua bahawa esok hari Ahad 29 Mac 2009 adalah hari penamaan calon.Hari yang menandakan bermulanya secara rasmi kempen bagi pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang.

Pas sebagai mana yang diumumkan oleh Dato Seri Presiden bakal mencalonkan Menteri Besar Perak Dato Seri Mohamad Nizar Jamaluddin untuk menggalas harapan parti seterusnya mencapai kemenangan.

Pilihanraya ini cukup bersejarah dan amat bermakna sekali bagi rakyat negeri Perak khususnya pendokong-pendokong Pakatan Rakyat.Pilihanraya ini ditakdirkan berlaku ditengah-tengah kemelut politik Perak yang sehingga ke hari ini belum menampakkan jalan keluarnya.Bahkan krisis dari hari demi hari lebih menampakkan kekalutan,kerumitan dan kekusutan.

Apakah dengan pilihanraya kecil ini akan menunjukkan jalan penyelesaiannya?

Bagi Pakatan Rakyat,mereka telah nekad menjadikan pilihanraya ini sebagai tanda kelangsungan mereka di masa hadapan.Menang bererti rakyat menolak apa yang telah berlaku selama ini.Kalah bererti rakyat bersetuju.

Justru bagi pendokong-pendokong Pakatan Rakyat semuanya diseru supaya hadir pada esok hari.Tak kiralah sama ada kita sebagai pengundi atau pun tidak.Hadir kita sebagai tanda solidariti dan sokongan tidak berbelah bahagi kepada kerajaan Pakatan Rakyat negeri Perak yang telah dirampas haknya oleh segerombolan manusia yang rakus lagi berpalit dengan pelbagai najis yang amat kotor.Hadirnya kita pada esok hari sebagai menandakan kemuncak bantahan kita terhadap kejadian rampasan kuasa yang tidak bermaruah ini.


*Peringatan:

1.Semua jalan-jalan menuju ke tempat penamaan calon akan ditutup bermula jam 12 tengan malam nanti.Kepada pendokong-pendokong Pakatan dianjurkan supaya berada di kawasan berhampiran tempat tersebut sebelum jam 12 tengah malam ini.Ini bagi memudahkan perjalanan tuan2 dan puan ke tempat penamaan calon.
2.Jangan terpengaruh dengan sebarang bentuk provokasi musuh.
3.Jangan bawa bersama peralatan-peralatan bahaya.
4.Banyakkan doa,zikir dan munajat kepada Allah.


Akhir sekali,semoga semua urusan esok berjalan lancar.Semoga kertas pencalonan calon kita diterima dengan jayanya.

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!
-Nur12-

Tiada ulasan: