Rabu, 25 Mac 2009

'Saya calon parti,bukan bersifat individu'-Nizar


AIR KUNING (24.03.09): Satu sidang akhbar oleh Menteri Besar Perak, DS Nizar Jamaludin yang juga merupakan calon kerusi Parlimen P059 Bukit Gantang telah diadakan di Markas Tarbiyah Pas, Air Kuning sekitar jam 4.15 petang tadi.
Turut bersama beliau adalah Adun Titi Serong, YB Drs Khalil Idham Lim dan juga Safarizal Bin Saleh, Sekretariat Media Pas.
Perkara-perkara yang dinyatakan didalam sidang media tadi adalah mengenai gangguan daripada pihak berkuasa (polis) semasa ceramah pengumuman calon Bukit Gantang malam hari Isnin.
Gangguan polis untuk memberhentikan acara pada malam tersebut dipercayai satu konspirasi daripada pihak umno/bn yang mahu menyekat rakyat daripada mendapatkan maklumat tepat daripada ceramah tersebut.
Tindakan ini adalah susulan daripada tindakan KDN menggantung penerbitan Harakah dan Suara Keadilan selama 3 bulan.
Persoalannya, mengapa program Najib dan Osman Jailu ditempat yang sama tempohari tiada gangguan daripada mana-mana pihak malah dikawal rapi oleh pihak polis.
Poster-poster yang menghina Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan juga Mufti Perak, DS Harussani Zakaria masih diedarkan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.
Petugas unit amal malam tadi menjumpai banyak poster-poster tersebut bertebaran dipadang tempat ceramah PR diadakan.
Mengapa setelah laporan polis dibuat mengenai poster-poster tersebut, sehingga sekarang tiada tindakan ataupun tangkapan yang dilakukan pihak polis sehinggakan pihak-pihak tersebut masih berani mengedarkannya di kawasan pilihanraya kecil tersebut.
Tempat untuk penamaan calon pada Ahad, 29/3/2009 nanti yang dijadualkan di Perbandaran Taiping sehingga hari ini belum ditetapkan secara pasti kerana tiada permit yang dikeluarkan pihak berkuasa.
Persoalan mengapa DS Nizar dipilih sebagai calon Parlimen Bukit Gantang adalah diatas kapasiti parti Pas, bukannya bersifat individu kerana walau siapapun calon yang dipilih, calon itu adalah wakil kepada parti Pas.


-pas.perak.org-

Tiada ulasan: