Ahad, 5 April 2009

Pemuda Gempur Bukit Gantang

Pada hari Sabtu 4 April 2009,Pemuda Pas seluruh negara turun menggempur Parlimen Bukit GAntang.Langkah kali ini begitu bersepadu mantap sekali.Dewan Pemuda Pas Kawasan-kawasan di seluruh negara telah dikerah untuk turun bagi melaksanakan misi pecutan akhir kempen dan rayu undi.
Kesemua pemuda-pemuda diminta melapurkan diri di markaz operasi Pemuda Pas Batu 8,Trong.Mereka kemudian diagihkan kepada beberapa kumpulan kecil dengan setiap kumpulan diketuai pimpinan ajk Dpp Pusat.
Dun Trong telah dipilih untuk memulakan operasi ini.Mereka diarah untuk menyelinap masuk ke segenap pelusuk kampung dengan menjadikan pengundi atas pagar sebagai sasaran utama gerak gempur ini.
Operasi ini diketuai sendiri oleh Timbalan Ketua Dpp Pusat,Ustaz Nasruddin Tantawi.
Dppk Lumut turut serta dalam operasi ini dengan menghantar beberapa orang wakil yang diketuai Saudara Nizamuddin Majidi.
Turut serta dalam operasi ini juga beberapa orang doktor sukarelawan Dewan Pemuda Pas.
Operasi yang bermula jam 8.00 pagi berakhir pada jam 1.00 tengahari.
Berikut gambar-gambar yang sempat dirakam semasa operasi dijalankan.


beberapa orang petugas sedang menyiapkan bahan-bahan kempen

lagu Pas dialunkan untkmembangkit semangat,kelihatan beberapa wakil Dppk Lumut begitu semangat sekali.

turut serta saudara Khalil Abd Hadi (sedang berdiri atas kerusi)

saudara Mustafa selaku penyelaras program sedang memberi ucapan aluan
saudara Sabki,S/U Dpp Pusat turut memberi ucapan

Ustaz Nasruddin Tantawi sedang menyampaikan amanat dan taujihat


Ketua Dewan Pemuda Pas Perak,Ustaz Nor Azli sedang membaca doa

Doktor Hisham sedang bertanya kabar pakcik Mail yang sedang terlantar di atas katil,sudah hampir 2 tahun beliau dalam keadaan begini dengan ditemani isteri dan seorang anak kurang upaya.Beliau memberi jaminan walaupun dia tidak mampu mengundi seluruh isi rumahnya akan mengundi Pas.

beberapa petugas sedang menyantuni makcik jah yang sedang menyapu halaman rumah,beliau mengaku sebagai penyokong 'tegar' Pas semenjak arwah suaminya masih ada lagi.

Doktor Hisham sedang memeriksa abg Din



beberapa petugas sedang bertanya khabar beberap penduduk kg.Tebuk disebuah warung kopi,ketika sampai kelihatan di atas meja beberap helai kertas tertera dakyah dan propaganda jahat Umno/BN terhadap Pakatan Rakyat.Moga pakcik-pakcik tidak termakan dengan dakyah jahat tersebut.

*Operasi seterusnya akan diadakan di Dun Changkat Jering iaitu pada hari Ahad 5 April,dan pada 6 April di Dun Kuala Sepetang.

-Nur12-

Tiada ulasan: