Selasa, 25 Ogos 2009

Selamat mengundi


Kurang 3 jam dari sekarang kesemua peti undi Dun Permatang Pasir akan dibuka bagi membolehkan lebih 20 ribu pengundi untuk membuang undi masing-masing.

Setelah 8 hari berkempen,tentunya setiap parti yang bertanding sudah ada perkiraan tersendiri.Bagi Pas sebagaimana yang diluahkan Dato Mahfuz Omar,Pengarah Jentera bagi pilihanraya kecil ini,bahawa congakan keputusan undian sudah berada dalam 'kocek'nya."Cukup bagi Pas,walau pun menang dengan 1 undi" katanya.Kata-katanya ini mempunyai maknanya yang tersendiri.

Keputusan dijangka diumum seawal jam 8 malam ini.Apakah pengundi-pengundi Permatang Pasir akan terpengaruh dengan janji-janji retorik pembangunan oleh BN?Janji untuk dianak emaskan oleh Muhyiddin Yasin?

Apa pun setiap pengundi tentunya telah mempunyai pilihan masing-masing.

Tidak semua berpeluang mengundi dibulan Ramadan,bulan yang mulia.Buat pengundi Permatang Pasir,Dppkl dengan ini ingin merayu buat kali terakhir,di atas semangat Badar el-Kubra,sebelum anda tiba di meja undian,sudilah kiranya tuan-puan menggunakan peluang 'keemasan' ini untuk memisahkan antara hak dan batil.Persetankan janji-janji retorik penbangunan.Biarlah Be End dengan pembangunan mereka.

Kita ada Tuhan.Kita ada Rasul.Mengundilah atas nama Tuhan.mengundilah atas nama kebenaran.

Selamat mengundi.


-Nur12-