Isnin, 6 April 2009

Dato' K nafi beliau dan isteri sertai PAS

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa menafikan khabar angin bahawa beliau dan isterinya penyanyi popular Datuk Siti Nurhaliza Tarudin menyertai Pas. Sambil menyifatkan bahawa ia hanyalah andaian orang ramai, Khalid atau lebih dikenali dengan panggilan Datuk K berkata khabar angin tersebut mungkin berpunca daripada kunjungannya ke pejabat Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini. "Merepek betul, ini semua khabar angin... Saya orang Umno dan menyokong penuh kepimpinan Perdana Menteri kita Datuk Seri Najib Razak," katanya.
Khalid berkata kunjungannya dan isteri ke Pejabat Menteri Besar bertujuan melawat Nik Aziz yang dikhabarkan tidak sihat. "Pada malam sebelum kunjungan itu, Siti membuat persembahan di Istana Kelantan dan pada malam itu Nik Aziz tidak hadir. Jadi kami bertanyakan seorang pegawai istana mengapa beliau tidak hadir seperti dalam majlis sebelumnya. "Kami mendapat tahu bahawa beliau tidak sihat jadi kami bercadang untuk melawatnya lebih-lebih kami diberitahu boleh melawat beliau di pejabat," katanya.Khalid berkata kunjungan hormat mereka ke Pejabat Menteri Besar itu adalah kerana menghormati Nik Aziz yang dianggap sebagai tuan rumah.
- Bernama -
Komen Nur12: Sapa la 'gatal' mulut kata Siti dan Dato' K masuk Pas??Saya menghormati pendirian Dato' K yang mengatakan beliau tetap ahli Umno walau difitnah masuk Pas gara-gara berkunjung ke pejabat Tok Guru.Begitu dangkal sekali orang-orang yang menabur fitnah ini.Sudah tentu fitnah ini datang dari 'kilang' fitnah.
Saya juga menghormati sikap Dato' K yang berkata tujuan beliau berkunjung ke pejabat Tok Guru kerana menghormati Tok Guru sebagai 'tuan rumah'.Inilah sikap yang tidak ada pada pembesarpembesar Umno dan kerajaan Pusat apabila mereka turun ke negeri Kelantan.Mereka lansung tidak menghormati kerajaan pilihan rakyat.Mereka manafikan pilihan rakyat Kelantan.Syabas sekali lagi kepada Dato' K dan Dato' Siti kerana sikap 'jiwa besar' tuan-puan suami isteri.Anda layak menggantikan pemimpin-pemimpin Umno yang ada hari ini.Mereka badan besar tapi 'jiwa palsu'.Noktah.

Tiada ulasan: