Khamis, 9 April 2009

Penjualan MV Agusta: PAC akan panggil Proton

GEORGETOWN: Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) akan memanggil Proton Holdings Bhd bagi memberi penjelasan berhubung keputusannya menjual syarikat pembuat motosikal Itali, MV Agusta Motors SpA (MVAM).
Pengerusinya, Datuk Seri Azmi Khalid, berkata tindakan itu dilakukan kerana masih ramai pihak mempertikaikan keputusan Proton menjual MVAM kepada GEVI SpA pada harga 1 Euro.
-BH ONLINE-
Komen Nur12:
Apakah ini penangan pertama Tun Mahathir @ Kuda Tua @ Biawak Hidup? Adakah Azmi Khalid sudah berpaling tadah,menyerang Tun PakLah dari belakang?
Sewaktu kerajaan (zaman Tun PakLah) mengambil keputusan (atas nasihat Khairi) untuk menjual MV Agusta dengan harga 1 Euro Tun Mahathir lah orang yang paling melenting sekali,bahkan inilah antara sebab utama beliau menyerang Tun PakLah.Pada waktu itu semua menteri-menteri termasuk PAC berdiri teguh di belakang Tun Paklah.
Kini setelah Tun Paklah tidak lagi ditampuk kuasa segalanya sekelip mata berubah.Inikah yang dikatakan kredibiliti?Inikah yang dikatakan Integriti?Inikah yang dikatakan ketelusan?
Atau apakah ini petanda awal bahawa kerajaan pimpinan Najib @ Najis adalah kerajaan boneka 'si kuda tua' ?

Tiada ulasan: