Khamis, 28 Mei 2009

Program penutup puasa sunat dan mogok petang ini

Program penutup Puasa Sunat dan mogok lapar sampai kekemuncaknya pada petang ini apabila Majlis berbuka pada waktu maghrib nanti dan kumpulan 200 orang yang mogok lapar akan makan setelah 72 jam cuma minum setiap 6 jam tiga hari yang lepas.
Paling menarik dalam program pakatan Rakyat kali ini ialah perhatian pihak keselamatan yang melampau sehingga membawa kepada 21 orang yang ditangkap dan setiap hari sehingga hari ini ada sahaja polis yang berkeliaran di sekitar wisma DAP tempat acara dipusatkan.
Petang ini pun masih kelihatan pasukan polis dengan sebuah black maria dan van polis berada tidak jauh dari wisma DAP dan saya yakin keberadaan mereka ada kaitan dengan acara yang berlangsung.
Malam tadi semasa ceramah berlangsung ditingkat atas wisma, puluhan polis berkeliaran dibawah.Saya baru menerima panggilan dari teman baik yang juga bekerja sebagai polis, dia sangat kesal dengan dakwaannya arahan dari pihak atasan yang melampau dan menimbulkan kekecohan dan tangkapan.Sambil mengiakan kenyataannya itu kami dalam perbualan dalam talipon tadi bersetuju kemuncak program dengan diadakan majlis berbuka pada petang ini tidak akan mendapat gangguan seperti sebelumnya.
Sementara itu pada jam 6.00 petang dijangka YAB Ketua Menteri Pulau Pinang, Tuan Lim Guang Eng akan hadir bersama YAB Menteri Besar Rakyat Perak, DS. Nizar dalam program penutup yang akan diadakan di wisma DAP .

Tiada ulasan: